Monday, 5 March 2012

syurga makanan

Reactions: 
assalamualaikum..

Ramai yang tahu dan mungkin ramai jugak yang tak tahu. KELANTAN digelar sebagai negeri SYURGA MAKANAN. Kenape? sebab memang sangat banyak makanan yang lain dari yang lain dan sangat sedap. Negeri termiskin? Biarlah. Aku tak mahu jadikan benda tu sebagai satu isu. Biarlah blog aku niey bersih dari sebarang anasir-anasir politik.

Jadi aku tinggalkan korang dengan air liur meleleh bersama gambar-gambar antara makanan yang top di kelantan.

budu 
Tak kenal maka tak cinta. dah kenal nanti mesti cari lagi.

akok kata kau!

nasi kerabu
aku sangat pasti ramai yang menggemarinya. Bukan setakat kelantan je. Sekarang dak Muo pun suka!

lompat tikam
Jangan risau. Atuk-atuk nenek-nenek yang dah kepupusan gigi pun boleh santap

buah tanjung


onde-onde a.k.a  buah melaka

etok
ala-ala kerang camtu. Feveret aku niey. Setiap kali balik kelantan wajib cari. Kalau tak nanti kempunan!

laksam
orang Muo suke kan bende alah niey? kan? kan?

lupe lak namenye. Janggut naga katanye.

sarae a.k.a rumpai

nasi dagang.lallalala

sira labu

sotong sumbat a.k.a ketupat sotong

colek

sambal pauh ikan kering

nekbat
seingat aku tak pernah makan lagi kuih niey.

jala mas

cek mek

telinga lembik

butir nangka

Aku menaip entry niey dengan penuh tempias air liur. Harap korang boleh hayati dengan membaca dengan air liur.
k, bye


3 comments:

  1. yum..yum..yum..cedap nyer...
    nak makan semua!!

    ReplyDelete
  2. mak aii..meleleh air liur tgk mknan..hehe
    lompat tikam..best doe!

    ReplyDelete
  3. @charion : mKN jommmm...jemput dtg ke kelantan =.=

    @yakuza :eh penah makan eh??

    ReplyDelete

dear, terima kasih kerana sudi berkongsi idea, pendapat dan kritikan. jangan lupa follow ye:)

piccioneblu dah besar >.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers